Wydarzenia:

Strony:
Wrocław  
Alberto Campo Baeza "Project design is research" (Hiszpania)


Termin: 20 października 2017 piątek, g. 18.00
Miejsce: Kino Nowe Horyzonty, sala 7, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21
UWAGA: liczba miejsc ograniczona, prosimy o punktualne przybycie.

Urodzony w Valladolid, w którym jego dziadek był architektem. W wieku dwóch lat przeprowadził się do Kadyksu, gdzie doznał Oświecenia.

Od ponad 35 lat jest profesorem w madryckiej ETSAM. Wykładał również na ETH w Zurychu i EPFL w Lozannie, a także w Filadelfii, Kansas, Waszyngtonie i Tournai. W 2017 r. objął katedrę architektury na Uniwersytecie Buffalo.

Wykłada na całym świecie, otrzymując przy tym wiele wyróżnień za projekty oraz wkład w edukację, m.in. nagrodę im. Eduardo Torroja, nagrodę uniwersytetu UPM (Malezja) za pracę dydaktyczną, Złoty Medal im. Heinricha Tessenowa, Nagrodę im. Arnolda W. Brunnera, międzynarodową nagrodę Architecture in Stone w Weronie. W 2015 roku otrzymał nagrodę BigMat w Berlinie oraz nagrodę hiszpańskiego stowarzyszenia architektów PAEI 2015.Zdobywca pierwszej nagrody (ex aequo) w konkursie zorganizowanym przez Luwr na galerię w Liévin. Członek Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Hiszpanii, stypendysta RIBA.

Jego dzieła są znane i cenione na całym świecie. Sławę przyniosły mu domy Turégana i de Blasa w Madrycie, dom Rufo w Toledo, czy dom Molinerów w Saragossie, a także rezydencje w Garrison w stanie Nowy Jork, Dom Nieskończoności w Kadyksie i dom Raumplana w Madrycie. Poza architekturą mieszkaniową rozpoznawalne w twórczości Alberto pozostają – BIT Center w Inca-Mallorca, przestrzeń publiczna między katedrami w Kadyksie, Bank Oszczędności Caja de Granada, Muzeum Pamięci Andaluzji, żłobek Benettona w Wenecji i biura Rządu Regionalnego Castilla y León w Zamorze. Obecnie zaś finalizowany jest pawilon sportowy Uniwersytetu Francisco de Vitoria w Madrycie.

Ukazało się ponad 30 edycji jego książek La idea construida, Pensar con las manos i Principia architectonica, które zostały przetłumaczone na kilka języków. W roku 2014 opublikowano Poetica architectonica, a w 2015 – Quiero ser arquitecto. Ostatnio wszystkie prace architekta zostały zebrane w książce Campo Baeza, Complete Works (wyd. Thames & Hudson), a najnowsze teksty opublikowano pod tytułem Varia architectonica. Według autora podstawowymi składnikami architektury są: Grawitacja, która konstruuje Przestrzeń, i Światło, które buduje Czas.

Jego prace wystawiane były m.in. w Crown Hall w Chicago, bazylice Palladio w Vicenzie, Urban Center w Nowym Jorku, kościele św. Ireny w Stambule i Tempietto św. Piotra w Rzymie. W 2009 roku prestiżowa galeria MA Toto w Tokio prezentowała zbiorową wystawę jego twórczości, która w 2011 roku pojawiła się również w muzeum MAXXI w Rzymie. W roku 2013 jego dokonania prezentowane były przez Amerykańską Akademię Sztuki i Literatury oraz Fundację Pibamarmi w Vicenzie, a także w Walencji, Kadyksie i Teheranie, niedawno zaś w Centrum Architektury Oris w Zagrzebiu oraz na Wydziale Architektury Uniwersytetu Buffalo.
Wykład w ramach warsztatów OSSA 2017 Wielkie Piękno

http://www.campobaeza.com/

Wrocław  
BAZARCH 2017 - targi książki o architekturze i mieście


sobota 21 października 2017 roku, godziny 11.00 - 18.00

Muzeum Architektury we Wrocławiu, ul. Bernardyńska 5
ma.wroc.pl

BAZARCH – targi książki o architekturze i mieście po raz pierwszy we Wrocławiu! W sobotę 21 października w Muzeum Architektury znajdziecie najnowszą literaturę, czasopisma i inne archidobra na stoiskach wydawców z całej Polski:
- Architrend,
- Sklep Wielobranżowy Fundacji Bęc Zmiana,
- Wydawnictwo Blue Bird,
- Instytut Architektury,
- Autoportret,
- Centrum Architektury,
- Księży Młyn Dom Wydawniczy,
- Muzeum Architektury we Wrocławiu,
- RZUT,
- Salix Alba,
- miesięcznik Architektura Murator,
- Claroscuro Publishing House

Okazje, nowości, rarytasy!

Organizator: Centrum Architektury

Wrocław  
Mark Davy "Rise of the Creative District" (Futurecity, UK)


DoFA'17 Konfrontacje

Termin: 21 październik 2017 sobota, g. 16.00
Miejsce: Muzeum Architektury we Wrocławiu, ul. Bernardyńska 5
Współorganizator: EPR Architects
Uwaga: Z przyczyn od nas niezależnych w zastępstwie p. Marka Dav'ego z wykładem wystąpi p. Andy Robinson, również z biura Futurecity. Temat wykładu pozostaje ten sam. Za zmianę w programie bardzo przepraszamy.

Futurecity powstało w 2007 roku jako firma oferująca usługi doradcze związane z funkcjami kulturo- i miastotwórczymi oraz platforma wymiany pomysłów dotyczących rozwoju ośrodków miejskich w oparciu o kulturę. Jej założyciel Mark Davy jest głęboko przekonany o konieczności istnienia wartościowej oferty kulturalnej w mieście. Dzięki znajomości zagadnienia od strony praktycznej i teoretycznej jest jednym z czołowych uczestników debaty o zmieniającej się roli i funkcji dzisiejszych miast.
W miarę rozwoju Futurecity Mark Davy jest zapraszany do udziału w różnych wydarzeniach i konferencjach, m.in. sympozjach GLA, konferencjach TEDx, inicjatywach Smart City czy Future of Cities, jak również w warsztatach branżowych, międzynarodowych targach sztuki i konferencjach dotyczących rozwoju miast.
Australijska filia Futurecity dzieli się zdobytym doświadczeniem z miejscowymi deweloperami i biurami odpowiedzialnymi za rewitalizację w miastach takich, jak Sydney czy Melbourne. Wśród jej najbardziej prestiżowych projektów znalazło się opracowanie koncepcji Australijskiego Parku Technologicznego w Sydney oraz planu zagospodarowania nowej dzielnicy w pobliżu opery w Sydney.

Powstanie i rozkwit kreatywnych dzielnic

Mark Davy, założyciel Futurecity, jednej z czołowych brytyjskich firm zajmujących się doradztwem w zakresie miastotwórczej roli kultury, przedstawi powody wzrostu znaczenia kultury w procesie tworzenia dzielnic oraz opowie o związanych z tym działaniach deweloperów, urzędników miejskich i artystów.
Pomimo wielu różnic udanie zaprojektowane dzielnice łączy zbliżona atmosfera, którą Futurecity nazywa „uwodzicielską miejskością”. Są to przestrzenie zaskakujące użytkowników swoim pięknem i zróżnicowaniem, oferujące miejsce na zabawę, przyjemność czy eksplorację. Chociaż kultura jest kluczem do wykorzystania potencjału terenów poprzemysłowych lub obszarów leżących z dala od centrum, jej rola jest wciąż niedoceniana przez deweloperów, architektów, urbanistów i polityków. Ich podejście, opierające się na postrzeganiu kultury jako dodatku do nowych projektów budowlanych bądź dzielnic, niewiele zmieniło się w ciągu ostatnich 30 lat.
W Futurecity kultura jest traktowana jako katalizator w procesie tworzenia inkluzyjnych przestrzeni publicznych, które korzystnie oddziałują na zdrowie i samopoczucie mieszkańców poprzez promowanie więzi sąsiedzkich oraz sprzyjanie lokalnemu rozwojowi społeczno-gospodarczemu. Przykładem udanych projektów jest nowy park w Centrum Biomedycznym w Cambridge stworzony przez zespół, którym kieruje artysta Ryan Gander, obiekty małej architektury w St James’ Market zaprojektowane przez Studio Swime czy też działalność artysty Conrada Shawcrossa, który w londyńskim Greenwich Peninsula dokonał transformacji elektrowni.
Rynek zaczyna doceniać korzyści wynikające z pracy artystów oraz dobroczynny wpływ kultury na tworzenie i rewitalizację obiektów. Istnieją liczne przykłady świadczące o decydującym oddziaływaniu kultury na proces planowania nowoczesnego miasta, takie jak High Line, park utworzony na dawnych torach kolejowych w Nowym Jorku, Millennium Park w Chicago czy dzielnica King’s Cross w Londynie. Promowana przez Futurecity idea kreatywnych dzielnic zostanie wkrótce użyta podczas kolejnych projektów realizowanych w kilku miejscach w Londynie, m.in. w White City, Greenwich Peninsula, Nine Elms czy Barking Riverside.

Zdjęcia: dzięki uprzejmości Futurecity

Kraków  
Finisaż wystawy fotograficznej Leszka Górskiego „Pejzaże przewrotne”


Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Kraków serdecznie zaprasza na finisaż wystawy fotograficznej Leszka Górskiego „Pejzaże przewrotne”, który będzie miał miejsce we wtorek, 24 października 2017, o godz. 18:00, w Galerii Architektury SARP przy Placu Szczepańskim 6 w Krakowie.

„Leszka Górskiego fascynuje świat technicznej i użytkowej działalności człowieka. Dostrzega i docenia jego urodę: kolor, rytm, powtarzalność form, układów świateł i cieni. To co fotografuje i sposób, w jaki to robi, to jakby pieśń na chwałę osiągnięć ludzkiego geniuszu i kunsztu organizacji przestrzeni, która nas otacza”. W ten sposób fotografię Górskiego opisuje Wojciech Plewiński, nestor polskiej fotografii, z wykształcenia architekt. Można tutaj doszukać się śladów bressonowskiej lekkości, przebojowości konstruktywistów rosyjskich, pokrewieństwa ze Szkołą Düsseldorfską w dążeniu do czystości kadru i redukcjonizmu środków wyrazu. Te zdjęcia mówią: popatrzcie jakie wspaniałe rzeczy stworzyliśmy, cieszmy się tym. W dzisiejszych, pesymistycznych i nerwowych czasach jest to informacja dość przewrotna. Górski pokazuje ten obraz w nadziei, że wzbudzi on w widzu pozytywne uczucia, a przynajmniej wywoła lekki uśmiech na jego ustach.

Wystawę można oglądać do 27 października 2017.

Rzeszów  
Info-Inwest - Dach, Fasady i Elewacje – wyzwaniem projektanta, inwestora, wykonawcy


Zapraszamy serdecznie projektantów, wykonawców i inwestorów.
26 października 2017, (czwartek) godz. 10.00

Hotel Hilton Garden Inn, ul. Kopisto 1

W trakcie trwania konferencji poruszymy między innymi zagadnienia:
Światło, ciepło, design w rozwiązaniach fasadowych
Multisystemowy świat aluminium
Ciepła ramka do szyb zespolonych - energooszczędność, jakość i estetyka
Caluwin - program do obliczeń korzyści zastosowania ciepłej ramki SWISSPACER
Odpowiedzialne projektowanie zielonych dachów ekstensywnych i użytkowych
Parametry techniczne pap
Termomodernizacja i ocieplenie ścian, dachów i podłóg
Płyty warstwowe w kontekście aktualnych wymagań izolacyjności cieplnej i ogniowej
Efektywność energetyczna budynków
Profile dla fasad i ochrona elewacji
ARCHICAD. Nowoczesne technologie, a codzienność projektanta

Ideą spotkań jest konstruktywny dialog, wymiana opinii pomiędzy poszczególnymi grupami związanymi z inwestycjami budowlanymi, architekturą i budownictwem. Dodatkowo podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną nowości z rynku firm: Aluron, Izobud, Recticel, Kingspan QuadCore, Nophadrain Polska, Protektorwerk Florenz Maisch, Saint-Gobain - SWISSPACER, WSC Witold Szymanik. Uczestnicy otrzymają materiały wspierające będące doskonałym uzupełnieniem treści konferencji oraz upominki.

Rejestracja na bezpłatny udział w konferencji:http://www.infoinwest.pl/konferencje/def/2017/rzeszow/
Udział bezpłatny, po wcześniejszym zgłoszeniu uczestnictwa – liczba miejsc ograniczona.

Warszawa  
Do zobaczenia za rok w Zodiaku!, czyli przedsmak otwarcia Pawilonu Zodiak.


Na rok przed otwarciem nowego Pawilonu Zodiak – siedziby Warszawskiego Pawilonu Architektury – jego twórcy zaproszą publiczność do udziału w wydarzeniach poświęconych architekturze.

Szczegółowy program „Do zobaczenia za rok w Zodiaku!”:

26 października 2017, czwartek
po południu | Pasaż Wiecha (róg ul. Chmielnej i Pasażu Wiecha)
Balet przestrzenny
Akcja artystyczna Izy Rutkowskiej

27 października 2017, piątek
po południu | Pasaż Wiecha (róg ul. Chmielnej i Pasażu Wiecha)
Balet przestrzenny
Akcja artystyczna Izy Rutkowskiej

17:00 – 18:00 | start: Plac Defilad (sprzed Baru Studio)
Wspólnie po mieście: od Placu Defilad do Ściany Wschodniej
Spacer architektoniczny
Prowadzenie: Igor Łysiuk

19:00 – 20:30 | OW SARP ul. Foksal 2
Miasto wspólne
Spotkanie z kuratorami i gospodarzami zagranicznych centrów architektury: Daniella Huszar, KEK (Budapeszt), Nikolaj Sveistrup, DAC (Kopenhaga), Yvonne Franquinet, ARCAM (Amsterdam)

W dyskusji po spotkaniu wezmą udział architekci Oddziału Warszawskiego SARP realizujący Warszawski Pawilon Architektury Zodiak: Maria Saloni-Sadowska i Marcin Mostafa oraz architekt Miasta Warszawy: Marlena Happach.
Prowadzenie: Małgorzata Kuciewicz i Simone De Iacobis ze studia architektonicznego CENTRALA

28 października 2017, sobota
10:00 – 12:00 | OW SARP Foksal 2
W środku czy na zewnątrz, czyli co to jest pawilon?
Rodzinne warsztaty architektoniczne
Prowadzenie: Katarzyna Pedrycz i Paweł Pedrycz

przed południem | Pasaż Wiecha (róg ul. Chmielnej i Pasażu Wiecha)
Balet przestrzenny
Akcja artystyczna Izy Rutkowskiej

29 października 2017, niedziela
10:00 – 12:00 | OW SARP Foksal 2

W środku czy na zewnątrz, czyli co to jest pawilon?
Rodzinne warsztaty architektoniczne
Prowadzenie: Katarzyna Pedrycz i Paweł Pedrycz

informacje i zapisy na warsztaty: kontakt@pawilonzodiak.pl

Warszawa  
OSKAR I ZOFIA HANSENOWIE FORMA OTWARTA


Wystawa poświęcona twórczości Oskara i Zofii Hansenów prezentuje różne aspekty teorii Formy Otwartej, która była osią ich działalności architektonicznej, artystycznej i pedagogicznej.

15 września - 29 październik 2017 r.
MUZEUM NAD WISŁĄ
WYBRZEŻE KOŚCIUSZKOWSKIE 22 (SKWER KPT. S. SKIBNIEWSKIEGO "CUBRYNY"), WARSZAWA

Przez ostatnie trzy lata pokazywana za granicą – kolejno w Barcelonie, Porto i New Haven – wystawa zostanie w końcu zaprezentowana warszawskiej publiczności. Wydarzenie to jest zwieńczeniem kilkuletnich badań Muzeum dotyczących dorobku małżeństwa Hansenów. Efektem tych działań było m.in. wydanie książki „Zaczyn. O Zofii i Oskarze Hansenach” Filipa Springera czy udostępnienie publiczności domu Hansenów w Szuminie. Finałowa wystawa zaprezentuje bogaty wybór projektów, w których Hansenowie, mierząc się z różnymi skalami i dziedzinami projektowania, konsekwentnie rozwijali założenia wspólnej teorii.

Teoria Formy Otwartej, ogłoszona przez Oskara Hansena (1922-2005) podczas Międzynarodowego Kongresu Architektury Nowoczesnej CIAM w Otterlo w 1959 roku, zakładała otwarcie architektury na współtworzenie jej przez jej użytkowników. Przeciwstawiając się strukturom, które definiowali jako Formę Zamkniętą – do końca zaprojektowanym, nie pozostawiającym żadnego marginesu dla kreatywności ich użytkowników i stanowiących raczej pomnik wystawiony ich twórcom niż komfortową przestrzeń do życia – Hansenowie proponowali radykalną zmianę sposobu myślenia o roli architekta. Miała ona polegać przede wszystkim na tworzeniu „tła dla zdarzeń”, passe-partout dla codziennego życia. Architektura miała za zadanie eksponować ludzi i bogactwo ich codziennej aktywności w przestrzeni. Skupiona na procesie, wydobywaniu podmiotowości i tworzeniu ram dla indywidualnej ekspresji, stawała się narzędziem, które mogło być używane i przekształcane przez jej użytkowników, i które łatwo dostosowywało się do ich zmiennych potrzeb.

Koncepcję Formy Otwartej Oskar Hansen rozwijał w projektach różnej skali: od projektów wystawienniczych, tymczasowych pawilonów i osiedli mieszkaniowych, po Linearny System Ciągły, projekt liniowych miast rozciągających się przez całe terytorium Polski, od morza do Tatr. Współautorką wielu z tych projektów, w szczególności zrealizowanych osiedli mieszkaniowych, była jego żona, Zofia Garlińska-Hansen (1924-2013). Architektka związana z Warszawską Spółdzielnią Mieszkaniową zwykle pozostawała w cieniu męża, jej udział w tworzeniu Formy Otwartej był jednak przez Oskara Hansena stale podkreślany.

Wystawa pokazuje różne obszary i skale twórczej działalności, w których Forma Otwarta znalazła zastosowanie. „Tło zdarzeń” skupia się na projektach wystaw i pawilonów wystawienniczych, które ze względu na swój efemeryczny charakter stanowiły idealne pole do teoretycznych eksperymentów. „Polityka skali” koncentruje się na projektach urbanistycznych Oskara Hansena, pokazując ich społeczno-polityczny wymiar. „Jednostka w zbiorowości” przybliża realizacje osiedli mieszkaniowych Hansenów w Warszawie i Lublinie, prezentując ich mniej znane, często niezachowane detale. „Architektura jako instrument” skupia się na projektach budynków użyteczności publicznej – muzeum, galerii, teatru, studia nagraniowego – których kształt miał być determinowany przez użytkowników. „Aktywny negatyw” pokazuje przestrzenie prywatne Hansenów i związaną z nimi koncepcję rzeźbiarskiego przedstawienia wnętrza architektonicznego. „Anty-pomnik” opowiada o czasoprzestrzennym projekcie pomnika „Droga” upamiętniającego ofiary obozu Auschwitz-Birkenau – zespołowej pracy, która stała się rzeźbiarskim odzwierciedleniem Formy Otwartej. W poszczególne części wystawy wplecione są przykłady zadań z pracowni Oskara Hansena na Wydziale Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Hansen uczył na warszawskiej Akademii przez 30 lat, promując założenia Formy Otwartej wśród swoich studentów.

Do założeń Formy Otwartej nawiązuje również architektura wystawy przygotowana przez grupę projektową Centrala. W swoich formach przywołuje skojarzenia z projektami wystawienniczymi Oskara Hansena, a nielinearna narracja i możliwość swobodnego wyboru ścieżki zwiedzania sprawia, że samo zwiedzanie ekspozycji staje się doświadczeniem w duchu Formy Otwartej.

Warszawa  
Konferencja NOWE OBLICZE BIM


07 listopada 2017 r., Warszawa, Multikino Złote Tarasy
zaprasza firma WSC Witold Szymanik i S-ka Sp. z o.o.

Wykorzystanie technologii BIM pozwala osiągnąć znaczne oszczędności podczas realizacji inwestycji i jej późniejszej eksploatacji. Wg szacunków brytyjskich, gdzie projektowanie BIM jest już obowiązkiem w inwestycjach publicznych, wdrożenie tej technologii może przyczynić się do przyspieszenie trwania budów i zmniejszenie ich kosztów. Wirtualny model budowli obejmujący również zagadnienia branżowe staje się wstępną realizacją inwestycji i pozwala na eliminację błędów już na początkowym etapie cyklu jej życia.

Konferencja NOWE OBLICZE BIM ma przyczynić się do popularyzacji technologii BIM w Polsce. Prelegentami będą polscy oraz zagraniczni specjaliści zajmujący się na co dzień problematyką BIM. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Jesper Boye Andersen - BIG - Bjarke Ingels Group, David Philp - Digital Built Britain, Katarzyna Orlińska-Dejer – Datacomp, Janne Salin – YIT, Leszek Włochyński - HOCHTIEF Polska, Paul Tunstall – HLM, Tamás György Erős – GRAPHISOFT, Grzegorz Rosik – Miastoprojekt Wrocław I inni.

Wydarzenie ma charakter szkoleniowo-naukowy i skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych tematyką BIM, w tym architektów, inżynierów, projektantów, deweloperów, urzędników, wykonawców i producentów wyrobów budowlanych, a także nauczycieli akademickich i studentów. Organizatorzy konferencji zapraszają wszystkie osoby zainteresowane zastosowaniem najnowszych technologii informatycznych w przygotowaniu i kierowaniu procesami inwestycyjnymi.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Polski Związek Firm Deweloperskich, Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, BIM Klaster, ICE.

Sponsorami wydarzenia zostali: 3Dconnexion, Aluprof, BIMobject, Cortland, Datacomp, Future Technology, GRAPHISOFT, Reynaers, Rigips, think project!, TPI, Workstations.

Patroni medialni: Architektura-murator, bimblog.pl, bryla.pl, Builder, Inżynier budownictwa, muratorplus.pl., Zawód:Architekt.

Więcej informacji o wydarzeniu oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie
http://www.wsc.pl/bim

Rzeszów  
SKETCHUP & VRAY : WARSZTATY WIZUALIZACJI


8-9 listopada 2017, Rzeszów

Miejsce: ul. Rynek 8. 35-064 Rzeszów (oddział SARP, I piętro)
Godziny: 9.00 – 17.00
Koszt: BEZPŁATNE, wymagana rejestracja
Ilość miejsc: 25 (ogólna ilość miejsc)
Warsztaty Wizualizacji odbędą się w siedzibie oddziału SARP w Rzeszowie.

Z uwagi na bezpłatną możliwość udziału w warsztatach wprowadziliśmy ograniczoną ilość miejsc.
Liczy się kolejność zgłoszeń, dlatego zainteresowanych zachęcamy do szybkiego rejestrowania.

[ PROGRAM I ZAPISY ]
https://warsztatywizualizacji.pl/terminarz/44/8-9-listopada-2017-rzeszow

Warszawa  
WARSZAWA W BUDOWIE 9 PLAC DEFILAD: KROK DO PRZODU


do 26 listopada 2017 r.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Warszawy

Plac Defilad czekają realne zmiany, a planowane miejskie inwestycje wzbudzają wielkie zainteresowanie i emocje wśród warszawiaków.

Tej największej i wciąż niezagospodarowanej przestrzeni w centrum miasta poświęcona będzie w całości tegoroczna edycja festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE. Festiwal pozwoli wyobrazić sobie życie terenu przed Pałacem Kultury i Nauki w najbliższych latach, gdy zakończony zostanie konkurs architektoniczny na jego zagospodarowanie i powstaną budynki MSN oraz teatru TR Warszawa. Tematem WWB9 będzie przede wszystkim niedaleka przyszłość Placu Defilad: oczekiwany krok do przodu.
Festiwal podsumuje historię budowy placu, kolejnych konkursów na jego przekształcenie i debat wokół planowanej metamorfozy. Na tym tle zaprezentowane zostaną dobre współczesne wzorce, przeanalizowane uwarunkowania lokalne, zrealizowane prace koncepcyjne i zorganizowane warsztaty projektowe dla warszawiaków. Uwagę przyciągnie zbudowana w skali rzeczywistej scenografia ukazująca realne gabaryty przyszłego placu i kształtujących jego pierzeje gmachów, a także wielkoprzestrzenna interwencja plastyczna porównująca planowany plac do ikonicznych przestrzeni miejskich z Polski i zagranicy.
WARSZAWA W BUDOWIE będzie też okazją do zaprezentowania warszawiakom instytucji publicznych, których drzwi wychodzić będą bezpośrednio na przestrzeń placu, czyli lokalnych gospodarzy. Są to Pałac Kultury i Nauki, STUDIO teatrgaleria, barStudio, Teatr Dramatyczny, Cafe Kulturalna, TR Warszawa oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wspólnie z przedstawicielami władz miejskich oraz organizacji społecznych gospodarze placu pracować będą nad uzgodnieniem najkorzystniejszego modelu współdecydowania o jego losach.
Program festiwalu powiązany będzie z cyklem letnich animacji społeczno-kulturalnych realizowanych przez STUDIO teatrgaleria w ramach projektu Plac Defilad oraz z działaniami projektowo-konsultacyjnymi prowadzonymi przez miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego. W czasie trwania festiwalu jury konkursowe wyłoni pięć najlepszych koncepcji funkcjonalno-przestrzennych na plac Centralny, które zostaną następnie poddane konsultacjom z mieszkańcami. Konkurs, konsultacje oraz festiwalowe debaty posłużą przy wyborze zaspołu realizującego docelowy projekt placu.
Festiwal WARSZAWA W BUDOWIE 9 organizowany jest wspólnie przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Warszawy we współpracy i dzięki finansowaniu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Strony:
RONET - Zbigniew Filipek Biuro: 32-020 Wieliczka, ul. Zacisze 16, NIP: 677-133-92-83,
Konto bankowe: BANK PEKAO SA 03 1240 1431 1111 0010 2980 4734, tel: 608 835 030,
e-mail: biuro.ronet@wp.pl, ronet@ronet.pl